niedziela, 8 stycznia 2017

Kamieniarz - Camila Lackberg

"Kamieniarz" czyli trzeci tom cyklu, a moje czwarte spotkanie z autorką :) ponieważ jak już kiedyś wspominałam pierwsza w ręce wpadła mi "Syrenka" i to ona sprawiła, że wciągnęłam się w serie stworzoną przez panią Lackberg :)


"Październikowy poranek we Fjällbace. Rybak Frans Bengtsson wypłynął łódką, aby opróżnić więcierze, które zastawił na homary. Przy ostatnim z nich coś się mocno zacina, Frans przeczuwa, że nie będzie to zwykły połów, nie myli się, w siatce więcierza tkwi ciało dziewczynki...

Patrik Hedström i jego koledzy z komisariatu policji w Tanumshede mają do rozwikłania kolejną skomplikowaną zagadkę. Podczas sekcji zwłok w płucach dziecka wykryto słodką wodę i ślady mydła. Ktoś utopił małą w wannie i wrzucił zwłoki do morza. Kto i dlaczego zamordował dziecko? Odpowiedzi należy szukać w odległej przeszłości..."





Książka jest grubsza od wcześniejszych jednak dla mnie było to jedynie na plus :).
Coś co jest już charakterystyczne dla kryminałów z pod pióra Lackberg to nieodłączny wątek społeczno rodzinny. Zbrodnie, które mają miejsce wpływają też na tok myślenia i życie bohaterów, nie jednokrotnie uświadamiają im pewne rzeczy i ukierunkowują.
Sprawia to, że książka nabiera wymiarów, nie jest płaska.

Pod względem kryminałów, jest to pozycja dobra. Nie rewelacyjna, może nie powala, nie wciąga tak, że czytamy jednym tchem ale dla każdego kto rozpoczął serie nie będzie rozczarowaniem, a dla osób, które sięgnęły po książkę bez czytania poprzednich nie będzie straconym czasem.
Lektura jest napisana przyjemnie, nie dłuży się, zagadka jest dobrze utkana.
Dramatyzmu dodaje fakt, że ofiarą jest dziecko.

Ze spokojnym sumieniem polecam zarówno "Kamieniarza" jak i wcześniejsze tomy,
a sama nie długo na pewno sięgnę po kolejną część.

1. "Księżniczka z lodu" -zrecenzowane
2. "Kzanodzieja" -zrecenzowane
3. "Kamieniarz" -zrecenzowane
4.
5.
6. "Syrenka" -zrecenzowane

4 komentarze:

  1. Przyznam, że mimo iż słyszałam o autorce, kojarzę też niektóre tytuły to osobiście jeszcze nie miałam okazji się zaznajomić z jej twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kryminały ale nie oglądam filmów i nie czytam książek, gdzie dzieje się krzywda dzieciom.
    Za bardzo, to przeżywam ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, zapowiada się na prawdę ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie apetyczne foto zrobiłaś tej książce i opis też całkiem zachęcający. Może mi się uda przeczytać, zwłaszcza, że teraz kot mnie mobilizuje:))

    OdpowiedzUsuń