poniedziałek, 28 listopada 2016

"Milenium- Mężczyźni którzy nienawidza kobiet"

Zaczynając czytać Milenium byłam ciekawa czym ludzie się tak zachwycają w tej książce. Parę lat temu obejrzałam dwie wersje filmowe Dziewczyny z tatuażem - zarówno amerykańską i szwedzką. Na tyle dawno by nie pamiętać dokładnie o co chodziło ale jednocześnie by kojarzyć ogólny zarys fabuły, główne postacie i ,to ze wersja szwedzka wydała mi się bardziej interesująca.

Po pierwszych stronach książki byłam rozczarowana - te wszystkie szczegóły o polityce o gospodarce... nużące i ciężko strawne. Na siłę przebrnęłam przez nie bojąc się, że zaraz odłożę książkę na bok i już do niej nie wrócę. Jednak dostałam tą pozycje z poleceniem przeczytania i stwierdzeniem , że mi się spodoba.

Brnęłam więc dalej przez kolejne zdania , aż w końcu pojawiła się postać Lisbeth. Postać intensywna i na tyle ciekawa, że w końcu zaczęłam czytać z większa ciekawością . I nagle nie wiem kiedy skończyła się część pierwsza i zaraz miała zacząć druga , a ja zaczęłam już odczuwać głód by pochłonąć kolejne rozdziały. Akcja nie toczyła się jeszcze zbyt szybko, nie miałam pojęcia czy w ogóle się rozkręci ale zagadka która za chwile miała wciągnąć bohaterów mnie już wciągnęła.

I tak było do końca :) . Ani przez chwile potem nie odczułam ogromu tomiska które miałam w ręce, przeciwnie przewracałam kartkę za kartką i nie wiedząc kiedy dotarłam do końca!

Moja opinia? Bardzo dobry kryminał. Nasycone, wyraźne postacie. Płynnie napisane.
Poruszane wątki społeczne.
Jestem na tak i wysoce prawdopodobne, że sięgnę po kolejne dwa tomy :) .

Polecam.






5 komentarzy:

  1. Super :)) Fajnie ,ze ksiazka Ci sie spodobala :)) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie sięgnę po taką lekturę skuszona Twoją recenzją:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ogladam tylko fragment filmu z Craigiem ale taki mroczny mi sie wydawal, ze ciezko bylo sie wkrecic, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytaj pozostałe części ,czyta się je równie dobrze co pierwszą.
    Czytałam ją zaraz jak tylko pokazała się w księgarniach czyli jakieś 10-11 lat temu,zapadła w pamięci .
    Książka pozwala wyobrazić sobie własnych bohaterów,a film niestety nie zawsze spełnia nasze oczekiwania :)
    Polecam pozostałe części, miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przeczytać i pewnie i mnie się spodoba.

    OdpowiedzUsuń