poniedziałek, 7 listopada 2016

Book Tour z "Przeklętą" - na niektóre książki jestem już chyba za stara ;)


"Przeklęta" autor Iga Wiśniewska

"Włóczenie się nocą po Wolnym Mieście Rades nigdy nie było bezpieczne, nie kiedy w mroku czaiły się paranormalne istoty. Gdy coś zaczyna bezlitośnie wybijać zmiennokształtnych, którzy do tej pory uważali się za nietykalnych, zaczyna się wyścig z czasem. Kim lub czym jest morderca? Groźny władca zmiennokształtnych, tajemnicza kobieta, sympatyczny Rosjanin, zakręcony naukowiec i medium połączą siły, by rozwiązać tę zagadkę.
Zegar tyka."

Opis mnie zainteresował więc chętnie zapisałam sie na Book Tour u Cyrysi.
Niestety bez bicia przyznaje że dotarłam 1/3 książki i posłałam ja dalej. 
Może juz jestem za stara na takie książki i nudzą mnie niesamowicie a może to coś innego.
Zacznijmy od tego, że autorka jest bardzo młodziutka, rocznik 1994, i już to czuć wyraźnie w postaciach, które wykreowała oraz ich zachowaniu, a raczej opisie tych zachowań. 
Książce brakuje pewnej głębi, mam wrażenie, że dużo spraw potraktowanych zostało po łebkach.

Co co mi osobiście bardzo przeszkadzało to narracja, podzielona na kilka osób - wydarzenia opisują nam bezpośrednio bohaterowie ale, no właśnie, każdy z bohaterów.. Czyli co chwila skaczemy od jednej postaci do drugiej - mam wrażenie, że właśnie przez to żaden z bohaterów nie miał szans w pełni sie wykreować. Byli po prostu płascy i nijacy. 

Akcja ciągnie sie w jakiś taki mało wciągający sposób, ślimaczy się, a wcześniej wspomniana forma przedstawiania świata raczej w tym nie pomaga.

Żeby nie było samych negatywów ;)
Myślę, że zarówno ta opowieść jak i autorka mają potencjał. Czasami jednak to czas i pewna życiowa dojrzałość dopiero pozwalają nam go wykorzystać.
W sposobie pisania widać, że autorka jest oczytana i ładnie operuje językiem. Zdania są zgrabne i przyjemnie zbudowane.

Nie zamykam się całkowicie na książki tej autorki, jednak poczekam co wykluje się z tego kiełkującego talentu za parę lat.




3 komentarze:

  1. Dziękuję za udział w mojej zabawie i za subiektywną recenzję. Szkoda, że książka nie przypadła Ci do gustu, ale czasami tak po prostu bywa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam, ale dałabym jej szansę.

    OdpowiedzUsuń