niedziela, 9 października 2016

Camilla Lackberg - "Syrenka"

"Syrenka" Camilli Lackberg to szósty tom sagi kryminalnej, o której już wspominałam
i jednocześnie pierwsza pozycja tej autorki, z którą się spotkałam.
Dzięki niej sięgnęłam tez po kolejne, wcześniejsze pozycje.
Z jednej strony byłam ciekawa jak doszło do tego co spotkało bochaterów, 
jaki był początek nim się poznali.
Z drugiej "Syrenka" oczarowała mnie specyficznym, psychologicznym klimatem.




"W Fjällbace w tajemniczych okolicznościach ginie mężczyzna. Cztery miesiące później przypadkowy spacerowicz natrafia na jego zwłoki w skutym lodem jeziorze. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy znajomy zmarłego, pisarz Christian Thydell, zaczyna dostawać anonimowe pogróżki.

Ktoś szczerze go nienawidzi i nie zawaha się spełnić groźby. Kiedy znalezione zostają zwłoki kolejnego mężczyzny, policja doszukuje się wspólnego wątku, a tropy prowadzą w przeszłość..."

Książka wciąga od pierwszej strony. Specyficzny psychodeliczny klimat tworzą wstawki przed rozdziałami z dziecięcych wspomnień. W trakcie czytania czujemy cień, który kładzie się na bohaterach. Cień minionych zdarzeń - jak ogromny wpływ na to kim się stajemy ma nasze dzieciństwo.

Fabuła świetnie zbudowana, budząca napięcie, myląca tropy,
a finał naprawdę mnie zaskoczył.
Polecam zarówno fanom kryminałów jak i pozostałym, bo autorka wplata tu treści obyczajowe tworząc interesującą całość.

6 komentarzy:

  1. Zapowiada się super! A czytałaś może Bondę? Podobno są dobre, ale w sumie nie znam żadnych opinii czytelników. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja recenzja zaciekawiła mnie bardzo mocno. Sięgnę po tą książkę, a może i po całą sagę już niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być bardzo ciekawa książka :) szkoda tylko ,że mam tak mało czasu na czytanie ,a jak już to pozostają mi tylko książki pedagogiczne :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie. Lubię kryminały.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam ,ze testowałaś już produkty z portalu www.ofeminin.pl , ja niestety nie mam szczęścia do tych testów, ale słyszałam ,ze to zależy od aktywności na stronie... czy to prawda ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami sięgam po kryminały,chętnie skorzystam z rekomendacji :)

    OdpowiedzUsuń