poniedziałek, 11 lipca 2016

Gryzonie i płazy polecają się do zakładania :) DIY

Czyli jak wykonać szydełkową zakładkę SZCZURKA :)
To będzie opis taki na ile jestem w stanie go wykonać ;) ale może ktoś zrozumie, komuś sie przyda bo ja nie znalazłam nigdzie w internecie polskiego "przepisu" i kombinowałam sama "na oko" .




TUŁÓW:
- robie 10 oczek łąńcuszka + oczko zwrotne i przerabiam półsłupkami
na taką długość jaka mnie interesuje (pasuje do książki)

GŁÓWKA:

NOSEK, KOLOR RÓŻOWY
- 6 półsł w magic ring
- w każdym oczku przerabiam po dwa półsłupki = 12
- 12 półsłupków przerabiam przez kolejne 2 okrążenia

ZMIENIAM KOLOR 
- 12 półsłupków przez kolejne 3 okrążenia
- kolejne okrążenie zaczynam 2 półsł. w jednym oczku potem 1 półsł w oczko i tak na zmianę do końca = 16 
- 16 półsł. przez 5 okrążeń
- znów 2 półsł. w jedno oczko potem 1 półsł w oczko i tak na zmianę = 24 
- 24 półsł. w kolejnym okrążeniem
- zmniejszamy ilość oczek : 2 półsł. przerabiamy razem, 1 półsł.
 i tak na zmiane przez całe okrążenie = 16 
- 16 półsł. w okrążeniu





ŁAPKI:
- na każdym rogu osobno
- 6 oczek łańcuszka i z powrotem przerabiamy  tak żeby był
"podwójny łańcuszek"
- różowe łapki to rządek 3 oczek łańcuszka, po tem 5 półsł.
(w pierwszym oczku 2 półsł, potem 1, potem znów 2 półsł. w jedno oczko)
- paluszki to łańcuszki "podwójne" : w pierwszym półsł. pierwszy palec potem w drugim łączyłam oczkiem ścisłym, w trzecim półsł. drugi paluszek, w czwartym oczko ścisłe i w piątym trzeci paluszek

USZY:
- 6 oczek łańcuszka w magic ring
- kolejne okrążenie zaczynam 2 półsł. w jednym oczku potem 1 półsł w oczko i tak na zmianę do końca = 16 
- 16 półsłupków przerabiam przez kolejne 2 okrążenia
(w zależności jak duże uszy chcemy otrzymać)

OCZKA:
- 6 oczek łańcuszka w magic ring
- w każdym oczku przerabiam po dwa półsłupki = 12
- 12 półsłupków przerabiam przez kolejne okrążenie

OGONEK:
- dorabiam do jednego z końców 6 oczek łańcuszka
- powtarzam 6 półsł przez około 4 rzędy
- zmniejszam do 4 półśł i znów przez około 4 rzędy
- zmniejszamy do 2 półsł. i znów przez około 4 rzędy
- zmniejszamy do jednego półsł. i robimy kilka oczek łańcuszka

Na końcu wypychamy główkę, odrobinę wypychamy oczka (wcześniej wyszywam na nich x),
doszywamy główkę, oczka i uszka





I tu od razu gromadka, która niedawno powstała :)
Szare szczurki szybko znajdują domki ale reszta wciąż szuka, może ktoś przygarnie? wymieni się ?
i




Trafiłam na program do schematów szydełkowych na stronie jednej z blogerek
jak tylko będe miałą już swój sprzęt postaram się powyższy opis przerobić jeszcze na schemat :)
DLa zainteresowanych mowa o TYM programie.
Może któraś z Was coś o nim wie?


9 komentarzy:

  1. Świetne są te zakładki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super są te szczurki. Dziękuję za opis. Kiedys próbowałam zrobić schemat w tym programie, ale sama i mi nie szło. Polecam najpierw obejrzeć filmik, żeby ułatwić sobie pracę z tym programem. Pójdzie wtedy o wiele łatwiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite, bardzo pomysłowe i pięknie wykonane!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieziemskie są te Twoje zakładki! Dzięki za opis, na pewno skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zakładki, aż się gęba do nich śmieje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne są te zakładki, bardzo mi się podobają. Na pewno spróbuję zrobić z Twojego opisu, po angielsku nie ogarniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. aaaaa, ile płaszczaków!:))))) Fajne:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Buzia uśmiecha mi się od ucha do ucha :) :) :)Rewelacyjne zakładki,strasznie mi się podobają.Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na zakładkę:)

    OdpowiedzUsuń