środa, 23 marca 2016

Feblik - 21 tom Jeżycjady

Seria Jeżycjada towarzyszy mi od czasów wczesnoszkolny :)
Oczarowała mnie swoim ciepłem i przygodami bohaterów - tak bliskich życiu.
Teraz kiedy jestem dorosła nadal nabywam i niecierpliwością czekam na każdą następna część :) .

I pomimo pewnej naiwności Borejkowego świata,
pewnej staroświeckości jaka tam wciąż panuje
wciąż chętnie tam wracam :) .



Żeby nie zdradzać za bardzo treści (bo zachęcam Was do przeczytania) 
powiem tylko, że "Feblik" przede wszystkim będzie toczyć się w okół Ignasia, 
z drobnym napomknięciem wątku Józinka (kontynuacja historii z poprzedniego tomu).
Po za tym książka według mnie nadal jest pełna ciepła, przyjaznej rodzinnej atmosfery. Wciąż pełna krzepiących heapy andów. 
Po mimo , że zdaje sobie sprawę z naiwności jaką autorka przepełnia swoje opowieści,
to lubię czytać jej książki (wielokrotnie wracam do starszych)
zwłaszcza kiedy dopada mnie szara rzeczywistość i smutna codzienność.
Miło zanurzyć się w dobroci i prostocie bohaterów, znanych już tyle lat.
To trochę jak wpaść w odwiedziny do starych znajomych :)




Szczerze polecam każdemu bez względu na wiek :)

7 komentarzy:

  1. Ja czytam namiętnie książki od najmłodszych lat ale na jeżycjade jeszczm nie trafiłam, chociaż oczywiście słyszałam o niej;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kiedyś jeden tom jeżycjady - było tam o jakimś ślubie - było mi to potrzebne do matury ustnej z polskiego, bo miałam temat związany ze ślubami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wesołego zająca,
    co śmieje się bez końca.
    Szczerbatego barana,
    co beczy od rana.
    Radości bez liku,
    pisanek w koszyku.
    I wielkiego lania w dniu mokrego ubrania!
    Marta z Rękodzielnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Moją ulubioną książką był 'Ten Obcy', często do niej wracałam :)

    Cukrowy baranek ma złociste różki,
    pilnuje pisanek na łączce z rzeżuszki.
    A gdy nikt nie patrzy, chorągiewką buja,
    i cichutko beczy Święte Alleluja.
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tej książki nie czytałam i do dzieciństwa głównie filmowo wracam, bo np. oglądam Muminki albo ulubione horrory:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce i myślę, że warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie sie zapowiada ale u mnie raczej się nie sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń