środa, 20 stycznia 2016

Jak to z tym omletem :)

Czyli jak robię mój owsiany omlet :)
Dostałam od kilku z Was pytanie jak go robię więc dzisiaj żeby już wszystko było jasne 
postaram się w miarę zrozumiale i krótko napisać :)

SKŁĄDNIKI:

- jajka
- płatki owsiane
- przyprawy na słodko lub słono/ostro
- warzywa i mięsko lub owoce

Omlet robię trochę na oko :) mniej więcej na jedno jajko idzie pól szklanki płatków owsianych. Płatki zalewam woda lub mlekiem (nie za dużo,tak na wysokość płatków) w czasie kiedy te "mokną" białko ubijam. Żółtko dodaje do płatków i mieszam blenderem żeby rozdrobnić płatki . Przyprawiam zależnie od tego czy na słodko czy na słono :) . Białko dodaje do powstałej masy i delikatnie mieszam. Smażę na lekko nasmarowanej tłuszczem i rozgrzanej patelni pod przykryciem ok. 5-10 minut (zależy od nagrzania patelni) i przewracam i znów pod przykryciem.

Jeżeli robię na słono to na koniec do masy dodaje, wedle fantazji, np. podsmażoną kiełbaskę pokrojoną w kosteczkę, kukurydze, groszek, marchewkę, brokuły ( ja korzystam z mrożonych, nie gotowanych a tylko sparzonych").

Jeżeli na słodko to owoce kładę na gotowy już omlet :)

edit. na prozbę dodaje zdjęcia z poprzednich postów :)















14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis - jeszcze inny niż ja znam (znam dwa) - chętnie spróbuję - dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. tytuł od razu mnie przywołał :) wypróbuję chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a zdjątko omleta gdzie ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. :) dobry pomysł :)
    moje dzieciaki i owsiankę lubią i omleciki biszkoptowe, więc połączenie obu pomysłów też im pewnie zasmakuje :)
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, mniam.
    Uwielbiam omleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow tak jeszcze omletów nie robiłam, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie wyglądają w każdej wersji,chyba będę musiała się skusić na takie małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń