środa, 6 lutego 2013

Bento :)

Już od dawna mam bento box jednak dotychczas nosiłąm w nim raczej proste kanapki albo obiady. Dzięki wymiance kropkowe u Malutkiej poznałam Oliko , która na swoim blogu publikuje wspaniałe zdjęcia różnych bento robionych przez siebie. I tak jakoś w końcu mnie to zmobilizowało :) .

W najbliższym czasie mam nadzieję zakupić parę ładnych specjalnych ozdóbek ale to "w najbliższym czasie" :P. Narazie zadowalam się tym co w kochni znajdę i tak o to powstały poniższe moje posiłki :).

Obydwa zawierają kulki ryżowe (specjalny ryż do suchi przyprawiany octem ryżowym) otulone płatkami wodorostów norii oraz makaron żyłkowy z wędzonym łososiem i pokrojonymi pałeczkami krabowymi oraz grzybkami moon. Ryż dodatkowo przyprawiony wasabii.

Po za tym jedna wersja zawiera moje pierwsze wycinanki z papryki, ogórka i kalarepki (wyszło jak wyszło ;] ) a druga mandarynki w wersji nie obranej z braku czasu. Zapomniałąbym o plastikowej "buteleczce" w kształcie rybki z sosem sojowym :) .




i oczywiście pałeczki :) uwielbiam (męczyć się) pałeczkami ^^



8 komentarzy:

  1. No smacznie to wygląda;)Podziwiam,bo dla mnie przygotowanie jedzenia to zło konieczne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. się człowiek głodny robi jak na to patrzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mi z japońskim jedzeniem nie po drodze, ale bento wygląda świetnie! w domu mam małą 5 letnią wielbicielkę Japonii więc muszę być na bieżąco ;) japońska kuchnia wypróbowana i Małej smakowała i pałeczki w mig załapała :) pozdrawiam! P.S. Skrzyneczka ze starszego posta jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,witam !! :)
    nie wiedzialam,ze pudeleczko nazywa sie bento ^^ uwielbiam jesc ryz i wszelkie owoce morza...jedzac paleczkami zjadam mniej niz widelcem,to swietny spoob podczas diety odchudzajacej :)
    PS. wiem,ze nie przyzwyczaje sie i nie docenie urokow okolicy...pusto,nudno i w dodatku muialam roztac sie z moim psem.odwiedzam go codziennie,ale to nie to samo...chyba mam dola,nic mi sie nie chce.zupelnie nic :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie to wygląda!
    Pozdrawiam i udanego weekendu!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  6. Bento to naprawdę świetna sprawa! Cieszę się, że spodobała Ci się ta idea i życzę wielu smacznych inspiracji!!

    OdpowiedzUsuń